Kartka z kalendarza

Dzisiaj jest: Poniedziałek
20 Listopada 2017
Imieniny obchodzą
Anatol, Edmund, Feliks, Jeron,
Oktawiusz, Sędzimir

Do końca roku zostało 42 dni.
Zodiak: Skorpion
Współpraca z nami

Projekty GSPP
Gdańskie Okienka Przedszkolne 

Słoneczne Okienka Przedszkolne 
Współpraca















 

Rowerowy Gdańsk

Most kolejowy na Przeróbce

Email Drukuj PDF
Most kolejowy na Przeróbce przez lata był jedną z najwygodniejszych dróg komunikacji. Oprócz ruchu kolejowego, służył również mieszkańcom, którzy skracali sobie tamtędy drogę. Dzisiaj okres świetności most ma już niestety za sobą. Bez przesady można stwierdzić, że jest on najsłabszym z ogniw międzynarodowej trasy kolejowej E65, trasy węglowej CE 65 oraz lokalnej trasy z Portu Północnego do Pruszcza Gdańskiego. Z powodu stanu technicznego mostu ograniczono prędkość przejazdu, co zmniejsza przelotowość trasy do ok. 55 pociągów na dobę.
 
- Pociągi wciąż po nim jeżdżą, ale z prędkością idącego człowieka. Podziwiam maszynistów, ja nie miałbym odwagi po nim przejechać - mówi pan Jan, mieszkaniec Przeróbki.

Stan mostu faktycznie nie napawa optymizmem. Jego poszczególne elementy są zbutwiałe lub wybrakowane. Konstrukcja nie wydaje się być stabilna. Aż dziwne, że pomimo tak złego stanu technicznego, most jest nadal wykorzystywany.

- Most kolejowy na Przeróbce będzie modernizowany od 2012 do 2014 roku. Aktualnie trwają prace, których celem jest ustalenie warunków przetargu. Docelowo po remoncie most ma być dwutorowy - informuje Ewa Szymonowicz- Ginter, rzeczniczka prasowa PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Gdańsku.
Nasuwa się jednak pytanie, czy konstrukcja na pewno wytrzyma do modernizacji?
 
Komentarze (3)
a jednak
3 środa, 23 grudnia 2009 11:54
obserwator
mialem racje, obrotowy powiadasz, to by tlumacyzlo te dodatkowe przesla ... wlasnie sie zastanawialem po co one tam wystaja :)
zabytek techniki
2 wtorek, 22 grudnia 2009 14:37
Guidesailing
Jak rzekłeś;))Most ma 100 lat i był kiedyś mostem obrotowym.Obecnie strach na niego wchodzić...

Jednak zabytki także można remontować aby stały następne dekady czy wieki (patrz Bazylika Mariacka czy Wielki Młyn...).

Ale mosty nie mają szczęścia do konserwatorów i ministrów- patrz Mosty Lisewskie w Tczewie...
zabytek
1 niedziela, 20 grudnia 2009 09:08
obserwator
pewnie zanim zaczna remontowac wciagna go na liste zabytkow, a wtedy nic nie zrobia bo nie wolno ruszac zabytkow.

Dodaj swój komentarz

BoldItalicUnderlineStrikethroughSubscriptSuperscriptEmailImageHyperlinkOrdered listUnordered listQuoteCodeHyperlink to the Article by its id
Imię:
Twój email:
Temat:
Komentarz:
  Tekst do weryfikacji. tylko małe litery bez spacji.
Weryfikacja tekstu:

 

Uwaga! Ta strona używa cookies i podobnych technologii.
 
Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie klikając tutaj.    
   
(brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)

 

 

Naszą witrynę przegląda teraz 77 gości